19 February 2014

Pantai Bogel Di Serata Dunia

Pantai Bogel Di Serata Dunia

 
Beberapa pantai membebaskan pengunjungnya dalam hal berpakaian. Ada beberapa pantai yang tidak membenarkan anda memakai bikini di pantai. Namun ternyata ada juga pantai yang membenarkan pengunjungnya untuk bugil! Inilah pantai-pantai yang membenarkan pengunjungnya untuk menanggalkan pakaian.


1. Clifton Beach (Cape Town, Afrika Selatan)

Pantai yang ada di kawasan Clifton, Bandar Cape Town, Afrika Selatan ini mempunyai pantai yang sangat tersembunyi. Batu karang menjadi penghalang bagi angin yang cukup kencang. Pasir putih dan mentari yang cerah membuat para pelancong kerap kembali ke sini. Para pelancong biasanya menghabiskan masa dengan berjemur tanpa pakaian.



Pihak berkuasa daerah Clifton pun mempromosikan pantainya untuk dijadikan tempat pelancongan yang membenarkan pengunjungnya untuk bogel. Tak hairanlah banyak pelancong sengaja datang ke sini untuk menghabiskan masa di pantai, tanpa pakaian.

 
2. Little Beach (Hawaii, AS)

Kepulauan Hawaii mempunyai beberapa pantai yang sengaja dijadikan sebagai 'pantai bogel'. Salah satu pantai yang membenarkan anda tak mengenakan sehelai benang pun adalah Little Beach di Maui, Hawaii. Kebanyakan pelancong yang datang ke sini malah asyik bermain air di tepi pantai.

Ada juga yang bermain snorkel atau berenang bebas. Kerana pantai ini merupakan salah satu yang menarik perhatian, banyak pelancong yang datang ke sini.

3. Haulover Beach (Florida, AS)

Pantai ini adalah salah satu yang terindah di Florida. Terletak di Florida selatan. Pantai ini jadi salah satu pantai bugil. Bahkan, ada papan pengumuman yang mengandungi tentang peringatan bahawa anda akan masuk ke dalam kawasan pantai bogel.


Papan kenyataan di Haulover Beach

pelancong berjemur sambil telanjang di Haulover Beach
                                         banyak pelancong berjalan sambil boegel di pantai ini


Tidak cuma berjemur di tepi pantai, para pelancong juga boleh berkelah kerana sudah ada kemudahan untuk berkelah di sini. Untuk sukan air, pantai ini tepat bagi para pelancong yang ingin surfing atau sekadar berenang. Pantai ini sudah terkenal di kalangan pelancong lintas negara, jadi jangan hairan jika melihat pantai ini dipadati pelancong.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...